Le Mans Classic 2018, katılım ve ilgi açısından önceki rekorlarını yeniden kırdı. Efsanevi Circuit de la Sarthe’da gerçekleşen yarışların organizatörleri Peter Auto ve Automobile Club de l’Ouest ile ana sponsor Richard Mille, 6-8 Temmuz tarihleri arasında 135 bin seyirciyi ağırladı. 700’den fazla klasik arabanın yarıştığı Le Mans Classic 2018, 200 otomobil kulübüne ve Le Mans 24 Saat’in 10 kazananı da dahil 30 ülkeden 1000 pilota ev sahipliği yaptı. Bu, 2002’deki ilk etkinlikten bu yana büyüyerek devam eden mükemmel bir başarı.

Bu seçkin otomobil yarışını kutlamak ve önceki yılların hakkını verebilmek için bu yıl da gerekli her şey mevcuttu; parlak güneş ışığı, 60 farklı markadan 8500 araba, Porsche 70’inci yıl kutlamaları, Alpine’ın Le Mans 24 Saat’teki zaferinin 40’ıncı yılı, Artcurial Motorcars Müzayedesi ve bu efsanevi pistte tarih yazan 24 modeli sergileyen Le Mans Heritage Concours.

FERRARI 250 GT Berlinetta 1960

1 ve 6 arası geleneksel gridlere ve 1923’ten 1993’e kadar Le Mans yarış araçlarının olduğu C Grubuna ek olarak, yeni Global Endurance Legends gridi, 90’lı ve 2000’li yılların GT1’leri ve diğer LMP1’leri ile Le Mans Classic’te yeni bir çağ başlattı. Bu gösteri gridiyle, etkinlik artık meşhur Audi R8, Bentley Speed 8, Peugeot 908 HDI ve McLaren F1 ve Maserati MC12’yle birlikte Le Mans 24 Saat’in 2016’ya kadarki geçmişine bakıyor.

PORSCHE 917 LH 1969

Richard Mille, McLaren Automotive CEO’su Mike Flewitt, geleceğin Formula E pilotu Felipe Massa, WRX pilotu Sébastien Loeb ve ‘kısa pantolonlu pilotlar’ için düzenlenen Little Big Mans’e cumartesi 15.30’da start veren futbolcu Didier Drogba gibi birçok dostunu ve iş ortağını Le Mans Classic’de ağırladı. Yaklaşık 100 dayanıklılık aracı replikası, seyirciler tek bir ağızdan bağırırken tribünlerin önündeki yarış çizgisinde harekete geçti.

LISTER Jaguar Knobbly 1958

Yetişkin meslektaşları ise, savaş öncesi araçlara (1923-1939) ayrılmış olan Grid 1’de hazır bulunarak, dokuzuncu Le Mans Classic’e resmi start verdi. Sébastien Loeb ve Felipe Massa, Fransa bayrağı ile pilotların ve araçların Le Mans pistine çıkabileceğini işaret etti. Grid yarışları, ertesi gün öğleden sonraya kadar birbirini ardında gerçekleşti.

Otomobiller, yalnızca pistte değil sergi alanlarında ve Le Mans kasabasında da hafta sonunun yıldızları oldu. Artcurial Motorcars, Mercedes Roadster 300 SL modelinin rekor kırarak 3.1 milyon Euro’ya satıldığı sıkı bir açık artırma gerçekleştirirken, kasabadaki DPPI butiğinde ise halk, Éditions Cercle d’Art ve DDPI Images ajansının yeni yayınladığı Car Racing 1965, 1’inci cildinin ön tanıtımına davetliydi. Bu şık cilt, ajansın yayınlanmayan arşivlerinden, hem yolda hem pistte çekilmiş bir fotoğraf seçkisini bir araya getiriyor.

CHEVROLET Corvette C1 1958

Richard Mille ise, oldukça sportif yeni RM 11-03 Le Mans Classic saatinin tanıtımını yarışlar sırasında gerçekleştirdi. Beyaz seramik 150 parçadan oluşan bu sınırlı edisyon, seyir halindeki tur zamanlayıcılarını dümdüz edebilen geri dönüşlü kronograf mekanizmasına sahip RMAC3 otomatik kalibreyle donatıldı.

Lola T290 FVC 1974

Dünyanın en büyük tarihi otomobil etkinlikleri arasında yer alan ‘Le Mans ruhunu’ iki yıl sonraki 10’uncu yılında, yani 2020’de tekrar keşfetmek üzere hepinizi bekliyoruz!

Porsche 935 1981

Le Mans Classic 2018 Sonuçları

Şovun En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)

1923-1939 Sınıfının En İyisi: Adler Trumpf Rennlimousine (Alrika Allameh)

1949-1960 Sınıfının En İyisi: Triumph TRS (Mike Otto)

1961-1971 Sınıfının En İyisi: Sunbeam Alpine (Justin Harrington)

1972-1981 Sınıfının En İyisi: Porsche 930 Turbo (Rolf Sigrist)

1982-1991 Sınıfının En İyisi: WM Peugeot P88 (Aventure Peugeot Citroën DS)

1992-2018 Sınıfının En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)

F.F.V.E. Ödülü: Tracta Gephi (ACO)

F.I.V.A Ödülü: Simca 8 (Pierre-Olivier Chazette)

Özel ‘Başbakanlık’ Ödülü: WM Peugeot P88 (Aventure Peugeot Citroën DS)

Özel Restorasyon Ödülü: Ford GT40 (Eric de Caumont)

Jüri Özel Ödülü: DB Coach Gignoux (Guillaume Waegemaker)

Alfa Romeo 33 TT12 1974

The Concours des Clubs başarı ödülleri;

1. Original Flat 4 Drivers Club (Başkan: Rémi Dargegen)

2: Amicale Tricyclecariste de France (Başkan: Frédéric Viginier)

3. Club ‘Qui n’en veut’ (Başkan: Vincent Geslin)

Özel F.F.V.E Ödülü: Historic Lotus Register (Başkan: Charles Helps)

Bugatti Type 51 1931
PORSCHE 911 T/R 1968
FERRARI 250 GT Berlinetta 1960
Peugeot 905 EV1 Bis
Talbot 105 GO52 1931, BMW 328 Roadster 1939,
LOLA T70 Mk III B 1969
Porsche 962

LOLA T70 Mk III B 1969
LISTER Jaguar Knobbly 1958
LOLA T70 Mk III B 1969

LOLA T212 FVC 1970
Porsche 956C
LOLA T70 Mk III B 1969

FORD GT40 MKII 1968

Maserati 450 S 1957
Mirage M6 1973

CEVAP VER