Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Çolakoğlu, hayatımızın büyük bir parçası olan teknolojinin artık turizmde de vazgeçilmez olduğunu söyledi. Ankara Kent Konseyinde düzenlenen “Turizmde Teknoloji, Erişilebilirlik Uygulamaları ve Bölgesel Kalkınma Semineri”nin açılışında konuşan Çolakoğlu, “Dünyada online kanallarla bu işi yapan iki ana grup var. Bunlardan birisi booking.com, diğeri Expedia ve bunlar arasında önemli bir rekabet yaşanıyor.” dedi.

“Turizmde Teknoloji, Erişilebilirlik Uygulamaları ve Bölgesel Kalkınma Semineri” Ankara Kent Konseyinde gerçekleştirildi. TUROYD Başkanı ve Ankara Kent Konseyi Turizm ve Tanıtma Grubu Sözcüsü Savaş Çolakoğlu moderatörlüğünde gerçekleştirilen seminerde; Prof. Dr. Emre Ozan Aksöz – “Turizm ve Teknolojik Gelişmeler”, Prof. Dr. Mehmet Onur Gülbahar – “Turizmin Bölgesel Kalkınmaya Etkisi”, Engelsiz Erişilebilir Turizm Uygulamaları Uzmanı Adem Kuyumcu – “Engelsiz Turizm İçin Erişilebilirlik ve İletişim” konularında sunum yaptılar.

Online rezervasyon uygulamalarının tüm dünya genelinde yaygınlaştığına değinen TUROYD Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Çolakoğlu, açılış konuşmasında şunları söyledi:

HOLLANDA MERKEZLİ “BOOKING.COM” İLE ABD’Lİ “EXPEDIA” REKABETİ

“Teknoloji artık turizmde de vazgeçilmez, hayatımızın büyük bir parçası oldu. Dünya devleri de bu işten büyük gelir elde ediyor. Teknoloji yönünden hayatımıza giren online uygulamaların aslında tüm dünya genelinde ne kadar önem arz ettiğini biliyoruz. Online kanallarla bu işi yapan dünyada iki tane ana grup var. Birisi hepimizin duyduğu, bildiği, artık çok ücra ilçelerde bile, çok küçük çocukların bile bildiği booking.com gerçeği var. Aslında booking.com ’un altında onun birden fazla alt kılavuzları olan online rezervasyon kanalları da var. Ama onun karşılığında da Expedia kuruluşu var. Expedia’ nın da altında kanallar var. Yani dünya online pazar kanallarında da iki grubun çatışması yaşanmaya başladı.

Hepimizin bildiği gibi booking.com dünyada hangi ülkede online da ciddi olarak atak sergileyen şirket varsa onu bünyesine dahil ediyor. Bunun karşılığında aynı atağı da Expedia grubu gösteriyor. Türkiye’de dünya üzerinde seyahat edecek olan 1,8-2 milyara yakın kişinin seyahatlerinin planlamasıyla ilgili olarak teknoloji yatırımları son dönemlerde çok ciddi anlamda önem kazanan bir sektör haline geldi.”

GRUP OTELLER YAYGINLAŞIYOR

Konaklama sektöründe otellerin gruplaşmaya başladıklarına vurgu yapan Çolakoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Burada tabi ki teknoloji alanında ciddi anlamda büyük şirketlerin büyük yapılaşmaların yanında konaklama sektöründe de oteller artık ciddi anlamda grup otelleri haline gelmeye başladı. İnsanlar artık markalaşmanın yanında teknolojiyi de kullanarak, bu teknolojisinin yanında güçlerini de birleştirmeye başladılar. Dolayısıyla dünya genelinde işte Marriott grubunun liderliği var. Çok ciddi anlamda tüm dünyanın farklı coğrafyalarında otel işletmeciliği yürütmekteler. Bütün bunlar neyi gerektiriyor? O teknolojik altyapıyı, bu gücü hissetmek isteyen otel sahipleri veya otel işletmecileri bu grubun çatısı altında kendilerine daha fazla müşteri bulabilmek, kendilerini daha fazla çeşitlendirebilmek adına o grubun içerisinde yer almaktalar.” (kaynak:haymanagazetesi.org)

CEVAP VER