2022 yılında Avrupa Birliği topraklarında, AB ülkelerinde kayıtlı uçakların dâhil olduğu havacılık kazalarında 147 kişi öldü; bu sayı 2021 yılına göre 26 kişi daha fazla.

Eurostat tarafından yayınlanan hava taşımacılığı güvenliğine ilişkin verilere göre önceki yıllarda olduğu gibi, 2022’de de ölümlü hava kazalarının çoğu (yüzde 83 veya 112 ölüm), ‘genel havacılık’ kategorisinde maksimum kalkış kütlesi (maximum take-off mass/MTOM) 2 bin 250 kg’ın altında olan uçaklardan kaynaklandı. Bu alt kategori; küçük uçaklar, zeplinler, yamaç paraşütü ve paramotorlar, ultralight, küçük helikopterler ve balonları içeriyor.

Maksimum Kalkış Kütlesi 2 bin 250 kg’ın üzerinde olan AB tescilli uçakların karıştığı genel havacılık kazalarında yalnızca bir kişi hayatını kaybetti.

2022’de ticari hava taşımacılığı ikinci en yüksek ölüm sayısını kaydetti (yüzde 12 veya 17 ölüm). Onu (yüzde 5 veya 7 ölümle) havayolu taşımacılığı dışındaki ticari uçuşlar (tarım, inşaat, fotoğrafçılık, araştırma, gözetleme ve devriye, arama kurtarma, havadan reklam) izledi.

2012-2022 döneminde AB’de ticari hava taşımacılığında AB tescilli uçakların dâhil olduğu büyük bir kaza kaydedilmedi. Bunun istisnası, Fransız Alpleri’nde bir Alman uçağının düşmesi sonucu 150 ölümün kaydedildiği 2015 yılıydı.

CEVAP VER