Bu hafta, H & M, Asos ve Zara gibi moda perakendecilerinden Burberry ve Swarowski gibi lüks etiketlere dek tüm büyük markaların temsilcileri, küresel moda endüstrisinde sürdürülebilirliği tartışmak üzere Kopenhag’da toplanıyor.

Moda endüstrisinin sürdürülebilir olması için nelerin yapılması gerektiği hafta boyunca zirvede tartışılacak.

Moda endüstrisi, dünyadaki en kârlı, aynı zamanda da en yıkıcı endüstrilerden biri konumunda bulunuyor. Her yıl bir milyondan fazla kıyafet üretilen sektörde 1.5 trilyon Euro hasılat elde ediliyor. 2030 yılında, küresel giyim üretiminin% 63 oranında artmasıyla da bu model fiziksel sınırına ulaşmış olacak.

Greenpeace’in araştırmalarına göre 2015 yılında moda endüstrisi, yaklaşık 800 milyar metreküp su tüketerek bir milyon ton CO2 yaydı ve 92 milyon ton atık üretti.

İnsanlar giyebileceklerinden çok daha fazla kıyafete sahipler ve alışveriş uzun vadede onları mutlu etmiyor. Moda ve hızla değişen trendler ise gerçek ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kalıyor.

CEVAP VER