ABD’li Robinson Helikopter, kuş çarpmalarına karşı koruma sağlamak için R22, R44 ve R66 helikopterleri için isteğe bağlı darbeye dayanıklı ön camları piyasaya sürdü. Küçük helikopterlere ilişkin zorunlu bir hüküm bulunmadığı için Robinson, darbeye dayanıklı tasarımı, büyük nakliye kategorisi helikopterlere ilişkin FAA gerekliliklerine dayandırdı.

Sert, enerji emici polikarbonattan yapılan yeni ön camlar kendine özgü bir koruma muhafazasıyla monte ediliyor. (standart ön camlar ise akrilikten yapılıyor) Özel bir sert kaplama çizilmeye ve zorlu hava şartlarına karşı koruma sağlıyor.

Testler, bir kuş saldırısını simüle etmek için Federal Havacılık İdaresi (FAA)’nın standart test ağırlığı olan bir kuş için 1 kg’lık bir ağırlığın kullanıldığı San Antonio, Teksas’taki Güneybatı Araştırma Enstitüsü’nde gerçekleştirildi. Testler, R22’nin ön camının 90 knot’a kadar darbe hızlarında koruma sağladığını, R44 ve R66 ön camlarının 100 knot’a kadar darbe hızlarında koruma sağladığını gösteriyor.

BAKIM GEREKTİRMİYOR

Yeni ön camlar için 2020 yükseltme fiyatları R22 için 6 bin 600 dolar, R44 ve R66 için 6 bin 800 dolar olacak.

Önemli bir bakım ve inceleme gerektirmese de uzun süre açık havada kalması halinde kabinin bir örtü ile kapatılması öneriliyor.

Robinson, yeni ön camların düşük irtifada veya bir kuş çarpması riskinin daha yüksek olduğu diğer ortamlarda uçan pilotlar için özellikle yararlı olacağına inanıyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

LEAVE A REPLY