Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR) hava güvenliğini artırmak için Diehl ve HENSOLDT şirketleriyle birlikte uçuş testleri gerçekleştirdi. Uçaklar arasındaki çarpışmaları önlemek amacıyla test edilen “Algıla ve Kaçın” (Sense & Avoid) sensörleri gelecekte Alman hava sahasında, ilk kez İHA ve drone sistemlerinin onaylanmasını ve çalışmasını sağlayabilir.

Braunschweig araştırma havaalanında üç hafta boyunca ve 30 saatten fazla süren uçuş testleri modern sensörlerin pilot gözünün yerini alabileceğini gösterdi. Bu amaçla, DLR araştırma uçağı Dornier Do 228, Diehl ve HENSOLDT tarafından üretilen radar ve elektro-optik sensörlerden oluşan bir “çift modlu sensör paketi” ile donatıldı. Özel kameraların optik sinyalleri radar sinyalleriyle birleştirildi. DLR’nin Do 228’ine ek olarak, testler için bir de Falcon 20E araştırma uçağı kullanıldı. Bu uçak, farklı yön ve yüksekliklerden geniş manevralar yaptı ve Do 228’deki sensör sistemi tarafından algılanmak zorunda kaldı. Uçuş testlerinde, sensör paketi diğer uçakları uzun mesafelerde bile güvenilir, doğru bir şekilde tespit ve kesin olarak takip ederek kendi uçaklarını potansiyel çarpışma rotasında yeterince erken uyardı.

Diehl’in elektro-optik modülü, önündeki alanı ve uçağın yanını tarayan bir dizi yüksek çözünürlüklü kameradan oluşuyor. Bu sistemin pilotun görüşünün yerini alabileceği ve tüm sistemin doğruluğunu önemli ölçüde arttırdığı gösterilmiş oldu.

Falcon 20E (D-CMET) ve Dornier Do-228 (D-CODE)

HENSOLDT tarafından üretilen “Algıla ve Kaçın” radarında AESA teknolojisi kullanılıyor. Bu sistem, birçok algılama görevinin aynı anda gerçekleştirilmesini ve nesnelerin son derece hızlı bir şekilde algılanmasını sağlıyor. Radar teknolojisi sayesinde uçuş yolundaki nesnelerin uçuş yönü, potansiyel çarpışmalar hakkında zamanında uyarılmak üzere tam olarak ölçülebiliyor. Çok fonksiyonlu radar, eşsiz algılama özellikleri sayesinde askeri ve sivil dronlar için uygun olacak. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER