İniş takımları açılmayan bir tiltrotor yere nasıl iner? Çok nadir karşılaşılsa da ihtimal dâhilindeki bu tür acil durumlarda uygulanacak prosedürlerin ilk sırasında şaşırtıcı bir şekilde ‘şilteler’ yer alıyor. Yaylı yatak ve şiltelerin üst üste istiflenmesiyle oluşturulan paletler, inişte tekerlekleri açılmayan bir tiltrotorun güvenli bir şekilde yere indirilmesinde kurtarıcı rol oynuyor.

ABD Donanması’nın MV-22 Osprey’ler için hazırladığı prosedüre göre acil durum çağrısı yapan tiltrotor pilotu iniş takımlarıyla ilgili bir sorun yaşadığını kuleye bildiriyor. Bildirimin ardından devreye giren yer personeli üst üste istiflenmiş yataklardan oluşan üç paleti iniş alanına getiriyor. Paletlerden biri burun iniş takımı, diğer ikisi de ana iniş takımları hizasına yerleştiriliyor. Tiltrotoru paletlere doğru yönlendirme görevi de bir yer personeli tarafından sağlanıyor.

Aynı iniş prosedürleri ABD Hava Kuvvetleri envanterindeki CV-22 Osprey’ler için de geçerli.

30 yılı geride bırakan Bell-Boeing Osprey programında bugüne kadar 375 adet V-22 Osprey üretildiği ve 450 bin uçuş saatine ulaşıldığı belirtiliyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER