Walt Disney’in en ünlü karakter tasarımı; The Walt Disney Company’nin marka temsilcisi; neşeli, iyimser ve dost canlısı tavırlarıyla dünya çapında her yaştan hayranına ilham veren ve bir kültür ikonu haline gelen Mickey’nin 90. yıl dönümü bu yıl…

“Steamboat Willie” filmiyle beyazperdede ilk kez seyirciyle buluştuğu 18 Kasım 1928’den bugüne uzanan ve hayranlarının kalbinde Mickey’i “Gerçek Bir Efsane” haline getiren bu yolculuğun 90. yıl dönümü dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de rengarenk aktivitelerle kutlanıyor.

Türkiye’deki yolculuğuna 1930’lu yıllarda “Miki Maus” adlı çizgi romanlarla başlayan Mickey, o tarihten günümüze yayıncılık tarafındaki birbirinden renkli hikâye kitapları, bilmece-bulmacalar, yapboz setleri gibi ürünleri; Disney Channel ve Disney Junior’un yanı sıra ulusal kanallarda yayınlanan eğlenceli televizyon içerikleri; çok sayıda farklı kategoride ve perakende noktasında satışları bulunan lisanslı ürünleri ve topluma değer katan sosyal sorumluluk projeleri başta olmak üzere pek çok temas noktası üzerinden Türkiye’deki hayranlarıyla buluşmaya devam ediyor.

90 yıldır yayıncılık, perakende, moda, müzik, spor, sinema ve televizyon sektörlerine ilham veren; bir kültür ikonu kabul edilen Mickey’nin, “Gerçek Bir Efsane” oluşunun yıl dönümü kutlamaları Türkiye’de sene başından beri hız kesmeden devam ediyor. Bu kapsamda ilk olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Disney Türkiye, Genç Başarı Eğitim Vakfı ile bir Kurumsal Sosyal Sorumluluk projesi hayata geçirdi. #DisneyleKendineİyiBak adıyla gerçekleştirilen çocuk inovasyon kampında çocuklara iyi yaşam farkındalığı kazandırma hedefiyle dengeli beslenme ve hareket etmenin önemi aktarıldı. Disney’in en çok sevilen karakterlerinin ve onların eğlenceli hikâyelerinin gücünden faydalanılan projede ilk kez Disney Türkiye çalışanları da gönüllü olarak aktif rol aldılar. Mickey ise 90. yıl dönümü şerefine etkinliğe katılarak çocukların sevincine ortak oldu.

Kutlamalar kapsamında ayrıca başarılı moda perakende markası LC Waikiki ile bebekten yetişkine ürünler içeren 90. yıla özel “Mickey: Gerçek Bir Efsane” temalı zengin bir koleksiyon lanse edildi. Lansmanın şerefine LC Waikiki sponsorluğunda İstanbul Modern’in Genç Salı Tasarım Konuşmaları’na Disney’in lisanslı karakter çizerlerinden Fabrizio Petrossi konuk oldu. Buluşma kapsamında Petrossi, dünya çapında pek çok sanatçı ve besteciye ilham kaynağı olmuş, her neslin kahramanı ve Disney’in marka temsilcisi Mickey’yi çizim deneyimlerini tasarım meraklısı gençlere aktarırken katılımcılarla bir çizim atölyesi de gerçekleştirdi.

Dünya çapında tanınmış modacılara ses getiren tasarımlar için ilham veren Mickey’nin 90. yıl dönümü kutlamaları kapsamında, Türkiye’nin önde gelen moda tasarımcısı Gamze Saraçoğlu “Inspired by Mickey” adlı çok özel bir kapsül koleksiyon hazırladı. Disney iş birliğinde Mickey’nin evrensel cazibesi, iyimserliği ve pozitifliğinden ilham alarak oluşturulan bu kutlama koleksiyonunda Penti’den kadın ve genç yetişkinler için spor kıyafetler ve pijamalar; Taç Linens’ten nevresim takımları, yatak örtüleri, kırlent, banyo ve el havluları; Hayat Su’dan ise kutlamalara özel hazırlanmış birbirinden şık su şişesi tasarımları öne çıkıyor. Mickey hayranları “Inspired by Mickey” kapsül koleksiyonu ürünlerini seçkin perakende noktalarında Kasım ayı itibarıyla bulabilirler.

Walt Disney Animasyon Stüdyoları’nın ses getiren yapımlarında görev almış, Alaaddin’deki Cin, Moana’daki Maui dahil olmak üzere pek çok orijinal karakterin yaratıcısı unvanını taşıyan Walt Disney Animation Stüdyoları’nın kıdemli Yönetmen, Tasarımcı ve Animasyon sanatçısı Eric Goldberg, Kasım ayında Brand Week İstanbul’a konuşmacı olarak katıldı. Goldberg, 90 yıldır her dem genç kalan Mickey’nin bir kutlaması niteliğindeki konuşmasında, Mickey’nin “Steamboat Willie” ile ilk ortaya çıkışından bugüne varan tarihçesinden, şimdiye kadar üstlendiği rollerden, nasıl bu kadar uzun süredir güncelliğini korumayı başarabildiğinden ve her yaştan hayranı için neden bu kadar popüler, ilgi çekici ve sevilen bir karakter olduğundan bahsetti. Goldberg sunumda ayrıca, kendisinin 2D animasyon yönetmenliğini yaptığı ve Oscar’a aday gösterilen “Get a Horse” (At’la Gel)filmini, kamera arkası klipleriyle birlikte katılımcılarla paylaştı.

Brand Week kapsamında ayrıca bir çizim atölyesi de gerçekleştiren ve Mickey’nin ilk çizimlerinden bugüne evrilen tasarımına çeşitli örnekler veren Eric Goldberg, Mickey’i bugüne taşıyan tarihsel süreçten bahsederek Mickey efsanesi hakkında şunları söyledi: “Mickey dört dörtlük tasarlanmış bir animasyon karakteri. Mickey’i Mickey yapan şey aslında O’nun kendine has nitelikleri; her işine oyunculuğunu katabilmesi, sevecenliği, görsel yenilikçiliği, güçlü duruşu… O’nu izlemek çok eğlenceli. Mickey’nin yaratıcılığı, cesareti ve coşkusu hepimizin sahip olmak istediği nitelikler aslında. Tabii bu arada hata da yapabiliyor. Belki de bu yüzden O’nu kendimize yakın buluyor ve çok seviyoruz. Samimi ve sıcak mizacı sayesinde gerçek duygularını anlayabiliyoruz. Mickey’nin zaman içinde evrilen çizgileri de O’nu evrensel kılıyor. Zaman değişiyor, Mickey de değişecek ve şimdi olduğu gibi bundan sonra da temsil ettiği tüm değerleri ve sevimliliği ile her yaştan hayran kitlesinin kalbini kazanmaya devam edecek.”

CEVAP VER