Fransız uçak imalatçısı Daher, ABD’de düzenlenen Airventure Oshkosh havacılık etkinliğinde Kodiak 900 turboprop uçağın tanıtımını yaptı. Kodiak 100’ün daha büyük ve daha hızlı bir versiyonu olarak piyasaya sürülen uçağın gövdesi 1,19 mt uzatıldı.

Kodiak 100’ün ücra bölgelerde kısa kalkış ve iniş (STOL) ve çok rollü uçak niteliklerini devralan Kodiak 900’ün gövdesi, daha fazla yolcu alanı ve kargo alanı sağlamak için 1,19 mt uzatıldı. Hakiki Hava Sürati 390 km/saat’e yükseltildi, menzili ise 2.090 km’ye çıkartıldı.

Yakıt tüketimi yüzde 9 azaltıldı

Bu iyileştirmelere ek olarak, Kodiak 900’ün çalışma ekonomisi, spesifik yakıt tüketiminde yüzde dokuz azalma ile iyileştirildi ve bu, rakiplerle karşılaştırıldığında çift haneli rakamlara denk geliyor. Böylece, ticari operatörler için koltuk başına maliyet ve doğrudan işletme maliyetleri düşüyor.

Kodiak 900’ün uzatılmış gövdesi, toplam kabin hacminde yüzde 20’lik bir artışla yaklaşık 9 m3’lük bir artış sağladı.

Kodiak 900, 20 Temmuz’da ABD Federal Havacılık İdaresi tarafından onaylandı ve teslimatlar 2023’te başlayacak. Kodiak 900’ün üretimi, en son Seri III versiyonundaki Kodiak 100 ile birlikte Daher’in Idaho’daki Sandpoint tesisinde gerçekleştiriliyor.

600 saat test, teslimat 2023’te

Kodiak 900’ün geliştirilmesi 2016’da başladı. Bugüne kadar üç test uçağı üretildi: yapısal testler için statik bir test uçağı, uçuş testi için bir uçan prototip ve FAA işlevi ve güvenilirlik testi için ilk uyumlu üretim uçağı. Kodiak 900’ün ilk uçuşu 28 Şubat 2020’de gerçekleşti. Test programında toplamda 600 saatten fazla uçuş testi ve 800 saatten fazla yerde çalışma yapıldı. (Haberola-Necdet Gürsoy)

The Kodiak 900 is shown in flight with Daher’s latest version of its TBM very fast turboprop aircraft – the TBM 960

CEVAP VER