İtalyan uçak imalatçısı Tecnam, P-Mentor adlı yeni ve devrim niteliğinde bir uçağın genel havacılık arenasına girişini duyurdu. EASA CS-23 tip sertifikası alan uçak, IFR şartlarında “Aletli Uçuş Eğitimi” amacıyla kullanılabilecek.

7 Nisan 2022’de verilen Tip Sertifikası P-Mentor’un doğum tarihi olarak belirlendi. Uçak, AERO Friedrichshafen’de Tecnam Stand No. A4-319’da dünya çapında bir prömiyer için sergilenecek.

Öğrenci pilotlara ilk uçuşlarından Aletli Uçuşa kadar rehberlik edecek basit ve sürdürülebilir bir çözüm sunacak iki kişilik, pistonlu tek motora sahip uçakta; Aletli Uçuş (IFR), Performansa Dayalı Seyrüsefer (PBN), Alan Navigasyonu (RNAV), Sabit Süratli Pervane, Otomatik Pilot, İniş Takımı Simülatörü ve Balistik Kurtarma Sistemi (BRS) yer alıyor.

P-Mentor, onaylı PBN/RNAV ve Otomatik Uçuş Kontrol Sistemi (AFCS) ile eksiksiz Özel Pilot Lisansı (PPL), Aletli Uçuş Yetkisi (IR) ve Uçağı Anormal Durumdan Kurtarma ve Önleme (UPRT) eğitimine izin veriyor.

Yakıt açısından son derece verimli ve düşük emisyonlu Rotax 912iSc motoru, MT sabit süratli pervane ile ilk kez IFR onaylı bir uçakta kullanıldı.

YENİ TASARIM KANATLAR

P-Mentor için özel olarak tasarlanan tamamen yeni kanat, laminer akışlı kanat profili ve karışık yapıya sahip konik bir plan formuna sahip. Kanat ana kirişleri ve kanat kutusu için hafif alaşım, tek parça hücum kenarı için karbon fiber takviyeli polimer (CFRP) kullanıldı.

Tasarımı, P-Mentor’un, uçak konfigürasyonunun temel bir parçası olan balistik kurtarma sistemi (BRS) olmaksızın, düşük hız ve stall özellikleri için en son CS-23 Değişiklik gereksinimlerini geçmesine izin verdi. BRS onaylandı ve ek güvenlik eklentilerine ihtiyaç duyan müşteriler için bir seçenek olarak mevcut bulunuyor. Kanat ana kirişinin arkasında bulunan entegre yakıt deposu, 130 lt’lik olağanüstü bir hacim ve 9 saatten fazla dayanıklılık sunuyor.

Uçuş ve Eğitim deneyimi, yedekleme aracı olarak Garmin® GI275 ve PBN/RNAV’nin yanı sıra GFCTM 500 otopilot eğitimine izin vermek için çoklu konfigürasyonlara sahip son teknoloji Garmin® G3X cam kokpiti sunuyor. İlk uçuşlarından bu yana öğrencilerin yeterliliği için simüle edilmiş İniş Takımı Simülatörü bir seçenek olarak mevcut bulunuyor.

P-Mentor, IFR rakiplerine kıyasla yüzde 60’a varan emisyon azaltımı ile en düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonuna sahip IFR onaylı bir uçak olacak.

Bir dizi seçili Eğitim Kuruluşu, bu yeni tasarımın büyük faydalarını teyit ederek P-Mentor’u önceden sipariş etti.

Tecnam Genel Müdürü Giovanni Pascale, “Bugün P-Mentor’u sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu yeni tasarımın Eğitmen pazarını canlandıracağından, birçok uçuş okulunun rekabetçi ve karlı kalmasına yardımcı olacağından ve yeni öğrenci pilotları daha mutlu ve daha yetkin hale getireceğinden eminim. Gerçek sürdürülebilirlik, yakıt ekonomisi ve karlılık burada başlıyor.” dedi. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

CEVAP VER