2018 Formula 1 Şampiyonası’nın 9. yarışı olan Avusturya GP’de Red Bull’dan Max Verstappen yarışı kazanırken, şampiyona lideri Lewis Hamilton yarış dışı kaldı.

Mercedes’in ilk çizgiden başladığı yarış, startın ardından pozisyon değişiklikleriyle başladı. Lewis Hamilton’ın startta liderliğe yükselmesinin ardından pole pozisyonundan başlayan Valtteri Bottas 4. sıraya kadar geriledi ancak çok geçmeden 2. sırayı ele geçirdi.

Ancak yarışın kaderi, Bottas’ın vites kutusu sorunu yaşamasıyla bir anda değişti. Bottas’ın vites kutusu sorunu yaşayıp aracını kenara çekmesinin ardından sanal güvenlik aracı devreye girdi. Sanal güvenlik aracına lider Hamilton haricinde arkasında yer alan Red Bull ve Ferrari pilotları hemen pite girerek cevap verdiler ve daha az zaman kaybıyla stratejik açıdan avantajlı konuma geçtiler.

Sanal güvenlik aracı kaldırıldıktan sonra Hamilton hâlâ lider durumda olsa da 13 sn arkasındaki Verstappen avantajlı konumdaydı. Hamilton’ın pite gelmesinin ardından yarışın kalan bölümü şekillendi.

Verstappen, arkasında yaşananlara bakmadan, lastiklerini korumayı sürdürerek damalı bayrağı ilk sırada gördü ve bu seneki ilk zaferini kazandı. Red Bull da kendi evi Red Bull Ring’de ilk zaferini elde etmiş oldu.

İlk turda 3. virajda Hamilton’la mücadele ederken pist dışına çıkarak hem Verstappen’e hem de Bottas’a geçilen Raikkonen, pit stopların ardından 2. sıraya yükseldi. 7 sn civarında olan farkı Raikkonen ancak 1.5 sn’ye kadar düşürdü ve 2. sırada yarışı noktalamış oldu.

Yarışın ilk turunda 8. sıraya kadar gerileyen Sebastian Vettel, Haas pilotlarını geç vakit kaybetmeden geçerek ön grup mücadelesine ortak oldu. Pit stopların ardından 5. sırada bulunan Vettel, pite giren ve önünde dönen Hamilton’ı pist üstünde geçerek avantaj elde etti ve Ricciardo’nun da yarış dışı kalmasıyla 3. sırada yarışı tamamlamış oldu.

Mercedes, ilk 2 sıradan başladığı yarışı hiç hayal etmediği bir şekilde 2 araçla birden mekanik sorun yaşayarak erken kapattı. Mercedes’in bu ciddi kaybının ardından Vettel pilotlar şampiyonasında, Ferrari ise takımlar şampiyonasında liderliği ele geçirdi.

Pit stoplarda yumuşak lastiklere geçilmesinin ardından pilotların tek pit stopla yarışı tamamlamaları bekleniyordu ancak önce Daniel Ricciardo, ardından Lewis Hamilton yeni lastik için pite girmek zorunda kaldılar. Anck her iki pilot da yarışı mekanik sorunla erken bıraktı.

Oldukça güçlü bir hafta sonu geçiren Haas, Romain Grosjean’ın dördüncülüğü, Kevin Magnussen’in beşinciliği ile orta grup mücadelesinde mümkün olan en iyi sonuçları aldılar. Magnussen, pilotlar şampiyonasında 7. sıraya yükselerek orta grup takımları içerisinde en üst sıraya yerleşmiş oldu. Haas ise takımlar şampiyonasında McLaren ve Force India’yı geçerek 5. sıraya yükseldi.

Force India, Esteban Ocon ve Sergio Perez ile 6 ve 7. olurken onları McLaren’dan Fernando Alonso takip etti. İspanyol sürücü, pit alanından başlamasının ardından bu sonucu elde ederek iyi puanlar kazandı.

Son turlarda yükselişe geçen Sauber pilotları Charles Leclerc ve Marcus Ericsson, Toro Rosso’dan Pierre Gasly’i geçerek takımlarına çifte puan kazandırdılar.

Gasly 11. olarak puansız bir şekilde yarışı noktalarken yarışı tamamlayabilen son isimler Renault’dan Carlos Sainz ile Williams pilotları Lance Stroll ve Sergey Sirotkin oldular.

Renault’da Sainz pit stopta çok zaman kaybederken Nico Hulkenberg, 9. sırada giderken motor sorunuyla yarışa erken veda etti.

McLaren pilotu Stoffel Vandoorne yarışa erken veda ederken onun gibi yarışı tamamlayamayan isimler Brendon Hartley, Ricciardo, Bottas ve Hulkenberg oldular.

Sezonun 10. yarışı olan Britanya GP, 8 Temmuz’da Silverstone’da gerçekleşecek. (tr.motorsport)

CEVAP VER