ABD Hava Kuvvetleri, ticari pazar için geliştirilmekte olan “uçan arabalardan” birini, asker kurtarma, kargo teslimatı ve bir havaalanı üzerinde güvenlik kontrolleri yürütmek de dâhil olmak üzere askeri görevlerde kullanıp kullanamayacağını Mayıs ayında test etmeye başlayacak.

Ancak öncelikle hava kuvvetlerinin daha basit bir soruyu yanıtlaması gerekiyordu: Bu elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçaklarından biri askeri bir kargo uçağına sığabilir ve güvenli bir şekilde taşınabilir mi?

Hava Kuvvetleri, 23-24 Mart’ta düzenlenen bir gösteri sırasında, Lift Aircraft’a ait Hexa platformunu Arizona, Davis-Monthan Hava Kuvvetleri Üssündeki HC-130J Combat King II askeri nakliye uçağını kullanarak Ohio, Springfield-Beckley Belediye Havaalanından Teksas, Austin-Bergstrom Uluslararası Havaalanına başarılı bir şekilde taşıdı.

ALTI eVTOL ŞİRKETİ BELİRLENDİ

Demo, Hava Kuvvetlerinin eVTOL teknolojilerinin gelişimini hızlandırmayı ve ABD ordusunun bunlara erişimini sürdürmesini sağlamayı umduğu “Agility Prime”(Kıvraklık Dönemi) çabasının bir parçasıydı.

Şubat 2020’de Agility Prime’ı başlatan hava kuvvetleri, o zamandan beri altı şirketi potansiyel ortak olarak belirledi: Phenix Solutions, Joby Aviation, Elroy Air, Moog, Beta Technologies ve Lift Aircraft. Aralık ayında Joby’nin S4 uçağı, hava kuvvetlerinden uçuşa elverişlilik onayı alan ilk eVTOL tasarımı oldu.

ABD Hava Kuvvetlerinin nihai hedefi ise eVTOL teknolojilerini 2023 yılına kadar bir kayıt programına dönüştürmek olacak. (Haberola-Necdet Gürsoy)

eVTOL Hexa

CEVAP VER