Kadın girişimciler sadece bir marka yaratmanın ötesinde başarıya ulaşmalarındaki temel bileşenleri ve becerileriyle de ilham veriyor. Birçok kadın bu yaratım sürecinde bir başarı hikâyesi ile üretimi destekliyor ve iş ilhamının ana kaynağı oluyor. Bu kadınlardan biri de Derya Kuzubaşıoğlu.

Biliyoruz ki başarılı kadınlar, dışarıdaki tüm harika kadınlar için gerçek bir ilham kaynağı ve biz de bu yüzden Derya Kuzubaşıoğlu’nu daha yakından tanımak istedik. 12 yaşında kurmaya başladığı hayalinin peşinden koşup o hayali gerçekleştiren, şal ve fularları çizimleriyle sanatsal birer parçaya dönüştüren tasarımcı Kuzubaşıoğlu’na, marka yaratma ve çizimleriyle üretime dâhil olma yolculuğunu sorduk.

Milano’dan İstanbul’a bir markanın doğuşu

Kuzubaşıoğlu, Der-s Official markasının şekillenme sürecini şöyle aktarıyor: “Kendimi bildim bileli çizim ve resim yapmayı çok sevdim. Çizimlerimin genelini insan figürleri oluşturuyor. Küçüklüğümden beri gördüğüm her şeyi gözlemlemek istemsiz yaptığım bir hareketti ve bu sayede insanları, onların duygu ve düşüncelerini daha iyi anladığımı fark ettim. Milano’da Nuova Accademia di Belle Arti’de Design üzerine eğitim aldım. Bu bölüm sayesinde tasarımın her aşamasını görmüş oldum. Tüm bu unsurları bünyesinde toplayan giyilebilir sanat eserleri yaratma fikri ile de Der-s Official şekillenmeye başladı. Zaten kullanmayı sevdiğim şal ve fularları neden ben tasarlamayayım diye düşündüm ve marka 2019 yılında hayata geçmiş oldu.”

Tasarımların özgünlüğü aynı şeye bakmak ama farklılıkları görmekten geliyor

Kuzubaşıoğlu tasarımlarını farklı kılan noktayı ise şöyle tanımlıyor; “Herkes aynı şeyleri görebilir ama bakış açısı bu noktada devreye giriyor. Herkes gibi aynı şeye bakmak ama farklılıkları görmek; bu da tasarımlarımı özgün kılan en önemli unsur. Şal ve fularların çağdaş ve özgün çizgileri olması dikkat çekici unsurlardan bir diğeri. Tabii bu unsurları sadelik çerçevesi içerisinde hayata geçiriyorum. Sadeliğin de çarpıcı olabileceğine inandığım için renklerin kullanımına çok önem veriyorum. Çizimler ürünlerin üzerinde ve kullanım sırasında soyut bir forma evriliyor. Bu noktada da renklerin vuruculuğu ön plana çıkıyor.”

Şal ve fular dediğimizde birçok kişinin aklına gelen ilk örnek orta yaş ve klasik giyinen kadınlar oluyor. Ta ki çizimlerinizin renklerinizin ipeğe ve kotona yansımasını görene kadar. Hedeflerinizden bahseder misiniz?

Der-s Official’ın şal ve fularların kullanım alanıyla ilgili Türkiye’de bir öncü olmasını arzu ediyorum. Şalın ve fuların bu hali ile artık kadınlar, kıyafetlerine göre şal veya fular değil, şal ve fularlarına göre kıyafet seçebilir. Genel kullanım alanının dışında fularlar bilekte, boyunda, saçta, en sevdiğiniz çantanın üzerinde, veya bir kot pantolonun belinde kullanılabiliyor. Aynı kıyafet farklı şallar ve bağlama şekilleri ile her defasında farklılaşabiliyor. İşte tüm bu alternatif kullanım modelleriyle şal ve fularların her yaş grubundan kadına hitap ettiğini söyleyebilirim. Kendine has tarzı ve şıklığı olan kadınların şal ve fularlarımı kullandığını görmek beni mutlu ediyor.

Şal ve fularlar hediye seçeneklerinin başında geliyor

Marka tasarımcısı Derya Kuzubaşıoğlu’ndan duyduğumuza göre kadınlar için tercih edilen  hediyeler arasında ilk sırada şal ve fularlar geliyor. En önemli nedenlerinden biri beden sıkıntısı olmaması iken bir diğer etken ise Der-s Official fular ve şallarının ipeğin kalitesiyle sanatın birleştiği zamansız parçalar olması.

Sanatsal tasarımlarını ürünle birleştiren ve kendi markasını yaratan Tasarımcı Derya Kuzubaşıoğlu umarız bize ilham verdiği gibi size de ilham verir ve müthiş fikirlerinizi hayata geçirmeniz konusunda cesaret bulursunuz.

CEVAP VER